نیاز اپ
نیاز اپ

شهردار رویان :بزرگترین چالش مهم مدیریت شهری موضوع سند مالکیت شهررویان /احداث سد حائل سبزه رود پروژه شاخص سال99

به گزارش خبرنگار نیاز اَپ ، مهندس جعفر حسین زاده شهردار رویان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه متاسفانه با شروع دوره مدیریت در شهرداری رویان با چالش مهم شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم، اظهار کرد: کشور ایران حدود یک سال درگیر ویروس کرونا شده و به واسطه شیوع این ویروس علاوه بر تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و تورم اقتصادی کسب و کارهای بسیاری آسیب دیده است.

وی گفت : در طول یک سال و دوماه از دوره مدیریت در شهرداری با شرایط بسیار سختی دست و پنجه نرم کردیم ،اما با وجود تمام مخاطرات پیش رو باعث نشد تا دست از توسعه وآبادانی شهردر ابعاد مختلف شهری بردایم.

بزرگترین چالش مهم مدیریت شهری موضوع سند مالکیت شهررویان

شهردار رویان بیان کرد: متاسفانه شهر رویان با سابقه حدود 67 سال از تاسیس شهرداری هنوزهیچ ارتقایی پیدا نکرده و بیش از 5 دهه مردم شهر رویان با مشکل اسناد مالکیت خود مواجه اند.
مهندس حسین زاده مشکل اسناد مالکیت را بزرگترین چالش مهم مدیریت شهری بیان کردو افزود: متاسفانه همه مدیران شهری در طول دهه های اخیر که در رویان خدمت کردند با این موضوع بسیار مهم درگیر بودند و علیرغم تلاش های بسیار زیاد، همچنان موضوع سند مالکیت شهررویان که مورد ادعای بنیاد مستضعفان(علوی سابق ) است حل نشده و به جای خودش باقی است.
وی با اشاره به اینکه نداشتن سند مالکیت در کنار دو موضوع تحریم و کرونا یک چالش کهنه مدیریتی در شهر رویان است ، یادآورشد: نداشتن سند مالکیت مشکلاتی مانند ممانعت ازورود سرمایه گذران ، ممانعت از طرح پرونده در کمسیون های مربوطه استانی، ممانعت از استفاده تسهیلات بافت فرسوده دولتی و وام های مسکن با کارمزد کم را در این شهر نیز به همراه دارد.
شهردار رویان بیان کرد: متاسفانه شهر رویان به واسطه نداشتن سند مالکیت نمی تواند منابع لازم را برای تحقق بودجه داشته باشد و بر همین اساس اعضای شورای شهر در اسفند 98 برای سال 99 شهر رویان 18 میلیارد تومان بودجه را پیش بینی کردند.
مهندس حسین زاده گفت: خوشبختانه با توجه به شرایط رکود توانستیم بیش از 80 درصد بودجه پیش بینی شده را محقق کنیم .وی ضمن ابزار خرسندی از نداشتن بدهی معوق شهرداری رویان افزود: علیرغم چالش های فراوان شهرداری رویان، خوشبختانه می توانم ادعا کنم که در یکی از بهترین شرایط مالی در طول سال های اخیر قرار داریم.

فعالیت های عمرانی با شناسایی کارشناسی

شهردار رویان با اشاره به اینکه در خصوص هدایت آب های سطحی اتفاقات خیلی خوبی در شهر افتاده است، افزود: نشست هایی با همکاران واحد عمرانی و خدماتی درخصوص شناسایی نقاط ضعف و چالش های سنگین انجام شد و اولین ورود شهرداری رویان به خیابان عمادالاسلام بود که آبگرفتگی چند ساله در آنجا وجود داشت.
مهندس حسین زاده گفت: با احداث کانال ، آبهای سطحی خیابان های طبیعت 2،3،4 به خیابان عمادالاسلام متصل و از آنجا به ساحل هدایت شد و در نتیجه مشکل در آن قسمت به طور کامل برطرف شد.
وی در ادامه از آبگرفتگی خیابان شهدا صحبت کردویادآورشد: آب های زمین های کشاورزی که به واسطه احداث کمربندی و پل رو گذربه دلیل شیب بندی خیابان به سمت خیابان شهدا سرازیر می شد، که با احداث کانال هدایت آب سطحی در ضلع شرقی و غربی خیابان شهدا ازهر طرف به طول 200 مترساماندهی و مشکل برطرف شد.
شهردار رویان با بیان اینکه همشهریان کوچه های ایثار 6و7 از خیابان بابایی 6 در خصوص هدایت آب های سطحی مشکل داشتند،اضافه کرد: علیرغم لایروبی های مکرر توسط اعضای ستاد بحران شهرداری از نهر 400 متری که در مجاروت منازل مسکونی قرار داشت اما متاسفانه باز هم مردم دچار مشکل بودند که با انجام دیواره سازی به صورت سنگ چین به طول 800 متر و بستر سازی رودخانه آقا کیله به زودی با انجام مراحل پایانی مشکل برطرف خواهدشد.
وی گفت:ساماندهی کانال هدایت آب های سطحی درآبشار 15/2 به طول 110 متریکی دیگر ازمطالبه شهروندان شهر رویان بود که خوشبختانه با همکاری یکی از مالکین و دراختیار قراردادن زمین کانال احداث وپس از این آب های سطحی در آبشار 15/2 به رودخانه گلندرود هدایت می شود.

شهرداررویان اظهار کرد: کوچه های مسجد جامع4 ،شهید اباذر محمودی ، نسترن 12، کریمی 12 ، ابتدای خیابان شهید بهشتی ،خیابان ورزش وبسیاری دیگر از کوچه و پس کوچه های شهر که شهروندان تقاضای رفع مشکل آبگرفتگی را داشتند با بررسی های صورت گرفته توسط همکاران در واحد عمرانی و خدماتی برطرف شد.
مهندس حسین زاده با اشاره به آغازعملیات عمرانی پارک آزادگان به مساحت حدود 7 هزارمترمربع گفت: با نصب کف پوش ها و وسایل بازی و همچنین احداث زمین فوتبال،والیبال، اسکیت بیشتر کارها انجام و طی روزهای آینده در قالب طرح میراث ماندگاردرختکاری در آن محل نیز انجام می شود و همچنین برای سرویس دهی بهتر به همشهریان واحد خدماتی در حال ساخت است که طی روزهای آینده به افتتاح خواهدرسید.

وی با بیان اینکه طی یک مرحله آسفالت حدود 12 کوچه با مساحت 12000 مترمربع انجام شد، افزود: پیاده سازی خیابان شهدابه طول 500 متر مربع در فاز1 انجام شد وهم اکنون همکاران در حال ادامه پیاده روسازی این مسیر قراردارند.
شهرداررویان خاطرنشان کرد: از حدود 250 متر دیواره سازی سبزه رود شرقی 120 متر آن انجام شد و باقی مانده آن هم با تامین منابع لازم انجام می شود.

احداث 20 غرفه در بازار شهر رویان وایجاد30 فرصت شغلی 

مهندس حسین زاده در ادامه از احداث 20 غرفه در بازار شهر رویان برای دست فروشانی که هنگام بارندگی شرایط خوبی نداشتند خبر داد و یادآورشد: این غرفه ها با سازه های سبک راه اندازی شد و خوشبختانه با ساماندهی دست فروشان حداقل 30 فرصت شغلی در شهر رویان به وجود آمد که بسیار از این موضوع خرسندیم.

احداث سد حائل ضلع شمال شرقی رودخانه سبزه رود

وی پروژه شاخص سال 99 را احداث سد حائل ضلع شمال شرقی رودخانه سبزه رود شهر رویان عنوان کرد و افزود: این پروژه به طول 310 متر و ارزش ریالی بالغ بر 25 میلیارد ریال در کمتراز سه ماه و تقبل تمامی هزینه احداث دیواره از محل توافق با سرمایه گذار پروژه آقای مهندس منوری و با نظارت واحد عمرانی به اجرا و مورد افتتاح قرار گرفته است.
شهردار رویان با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته با سرمایه گذار،پس از اتمام عملیات اسکلت بندی پروژه طی ماه های آینده مسیر به مساحت حدود 1600 مترمربع آزادسازی شده و پیاده رو ساحلی 15 متری ایجاد می شود،گفت:همچنین با ایجاد مسیرفوق شرایط دسترسی و تملک قطعه زمین 1000 متری واقع درضلع شمالی پروژه جهت احداث پارک ساحلی توسط شهرداری فراهم شده که عملیات احداث آن پس از تامین اعتبار لازم شروع خواهدشد و اعتقاد داریم این پروژه یک فرصت بزرگ در مسیر توسعه رویان و یک یادگاری بزرگ از این دوره مدیریت ما و دوره پنجم شورای اسلامی شهررویان خواهد بود.

کلنگ احداث یک پارک ساحلی در انتهای خیابان سبزه رود/کلنگ احداث بازار ماهی رویان

مهندس حسین زاده از کلنگ احداث یک پارک ساحلی در انتهای خیابان سبزه رود، کلنگ احداث بازار ماهی رویان با برآوردهزینه 2 میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری و احداث رستوران ساحلی به مساحت 100 مترمربع درخیابان شهید بهشتی با برآورد هزینه حدود 400 میلیون تومان و معماری بسیار زیبا و بروزرا به شهروندان رویان طی روزهای آینده خبرداد.

شهردار رویان از آغازعملیات بازسازی پارک مطهری سخن گفت و یادآورشد: تعویض کف پوش ها و نصب ست های جدید بازی و تغییرات ظاهری پارک با اعتبار حدود 500 میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری در حال انجام است وامیدواریم تا عید نوروز به اتمام برسد.

اقتصاد مقاومتی با کمک همه همکاران
وی با بیان اینکه از تمام توان و ظرفیت شهرداری برای صرفه جویی استفاده کردیم، افزود: ما با توجه به بودجه محدود شهرداری بدون استفاده از اقتصاد مقاومتی نمی توانستیم خیلی از اقدامات عمرانی را انجام دهیم که در این مسیر تمام همکاران در شهرداری همیشه همراه بودند.

قدردان انتخاب شورای شهر هستم

شهردار رویان ازاعضای شورای شهربه دلیل انتخاب و اعتمادشان به خود تشکر کرد و یادآورشد: اعضای شورای شهررویان در طول یکسال اخیر با تحمل تمام فشارها از اطراف ، محکم و استوار پشت شهردارخود ایستادند و من هم تمام تلاشم را کردم تابا تمام تلاش برای رویان گام های اثرگذار بردارم و ذره ای کوتاهی نکنم و قدردان انتخاب آن ها باشم.
مهندس حسین زاده در قسمت دوم تشکر خود اظهار کرد: از شهروندان شهر رویان که با صبوری در راستای رسیدن شهرداری و شورای اسلامی رویان به اهدافش مورد حمایت خود قراردادند تشکر و قدردانی می کنم.
وی در بخش سوم مراتب قدردانی و تشکر خودرا اززحمات و تلاش های شبانه روزی همکاران در شهرداری واحد اداری ، اجرایی، عملیاتی که در طول یکسال همیشه همراه بودند به عمل آورد.
شهردار رویان افزود: زمانی که شهر رویان هم مانند دیگر شهرها درگیر ویروس کرونا شد، همکاران در شهرداری با دادن آگاهی نسبت به شناخت و مبارزه با ویروس و همچنین ضدعفونی کردن و ….تلاش های فراوانی انجام دادند که دربین شهرهای منطقه تبدیل به مدل و الگو شد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *